środa, 10 grudnia 2014

Moje 4 pyszne śniadania ☀

Dzisiaj przychodzę z pomysłem na 4 pyszne a zarazem nie banalne kanapki.
Jeśli komuś znudził się typowy chleb z masłem szynką i serem czy "zwykła" jajecznica to na pewno znajdzie tu częściowe rozwiązanie, bądź takowe natchnienie na jeszcze pyszniejsze śniadania :) 
 Mnie natchnęło to, że moje śniadania stały się po prostu nudne i stwierdziłam, że coś trzeba z tym zrobić. W kółko jadłam to samo aż mi sie brzydło bo ile można, a przecież trzeba sobie życie umilać :)
Takich przepisów na internecie można znaleźć mnóstwo i właśnie stamtąd zaczerpnęłam troszkę wiedzy, a reszta już przyszła sama :)

Moje ostatnie 4 śniadania wyglądały tak  :) :

 1. Kanapka z awokado i szynką :

  • awokado
  • szynka
  • chlebek pszenny lub żytni
Chlebek uprzednio podpiekłam w piekarniku, żeby był chrupki. Jeśli ktoś ma można podpiec w tosterze. Awokado pokroiłam w plastry i ułożyłam na chlebie ( można je rozgnieść widelcem jeśli ktoś lubi). Na awokado ułożyłam plasterki szynki z indyka. 


2. Kanapka z mozarellą, pomidorem i bazylią :
  •  mozarella
  • pomidor
  • bazylia
  • czosnek
  • olej lub oliwa z oliwek / masło 
  • chlebek pszenny lub żytni
Chlebek posmarowałam zwykłym olejem - można także masłem lub oliwa z oliwek - ząbek czosnku przekroiłam na pół i "natarłam" nim chleb. Tak przygotowany wsadziłam do piekarnika na parę minut by był chrupki. W między czasie mozarelle i pomidora pokroiłam w plastry i ułożyłam na chlebie. Na wierzch położyłam świeżą bazylię.




3. Kanapka - tost - z szynką, serem i cebulą :

  • ser
  • szynka
  • cebula
  • margaryna lub masło
  • keczup
  • majonez
  • np. pomidor
  • chlebek tostowy
 Chleb tostowy posmarowałam margaryną, na nim położyłam cienkie plastry szynki, sera i drobno posiekanej cebuli. Przykryłam drugą kanapką posmarowaną samą margaryną i tak przygotowaną podpiekłam w sandwich'u :) Ja do miseczki nałożyłam sobie dodatkowo majonez i keczup by "maczać" w tym chlebek :) Jako dodatek do śniadania pokroiłam pomidora na ćwiartki .


4. Jajecznica po prostu z cebulą i keczupem :)

  • cebula
  • jajka
  • masło
  • keczup
  • chlebek tostowy
Cebulę drobno posiekałam i podsmażyłam na masełku. Do tego wbiłam jajka no i zrobiłam jajecznice. Chyba każdy wie jak zrobić jajecznice :) Wyłożyłam na talerz i polałam keczupem. Chlebek tostowy podgrzałam w sandwich'u. Można zrobić wersje z jajecznicą na kanapce. Jak kto lubi :) Uwielbiam taką gdy znudzi mi się tradycyjna :) Zawsze już jest coś innego a jak smakuje :).

Myślę, że może komuś się przydadzą takie pomysły na umilenie poranka ciekawszym śniadaniem, bo mi takie jedzonko bardzo umiliło mój poranek . Nawet moja córeczka zajadała się kanapką z awokado. Podejrzewam, że ta kanapki zostaną już z nami na długo. I, że wypróbuję jeszcze innych pomysłów a już mi jakieś świtają także na pewno się z wami podzielę ( gdy się ich już troszkę nazbiera ) 

Życzę smacznego i do następnego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)