środa, 17 grudnia 2014

Mój pomysł na "świąteczny" abażur na lampkę nocną

Dziś rano coś mnie natchnęło, by zrobić a'la świąteczny
 abażur na lampkę nocną. 
"A'la", bo powiedzmy, że to taki "abażur" :) 
Jeśli jest ktoś ciekawy jak to wykonałam to zapraszam :)
A wyszło to tak :




Wzięłam :
  • starą brązową bluzkę 
  • centymetr krawiecki
  • igłę i nici
  • krede
  • nożyczki
  • mały guziczek

Moja lampka nocna jest szeroka na dole, ku górze lekko zwężana
dlatego zmierzyłam sobie obwód u góry i u dołu lampki.
W tym przypadku u mnie wyszło u górze: 37,5 cm a na dole: 53 cm
Zmierzyłam także wysokość klosza - u mnie 17 cm.
Do każdego wymiaru dodałam sobie po ok. 0,5 cm by mieć miejsce na zszycie.
Czyli wyszło:
góra: 38cm
dół : 53,5 - 54cm
wysokość 18cm

Rozrysowałam to kredą na materiale o tak :



 Wycięłam i wyszło takie coś :
 
 
 
W miejscach gdzie była połączona góra i dół- zszyłam



Kiedy już zszyłam, przewróciłam na drugą stronę i wciągnęłam na klosz :
Nie obszywałam na górze i na dole, bo uznałam, że nie było takiej potrzeby.
Materiał z jakiego wykonana była bluzka to 95% bawełna więc myślę,
że nie powinien się strzępić.


Jak widać materiał troszkę odstaje
założyłam jeden na drugi
 i w ty miejscu przyszyłam guziczek:





Druga część czyli A'la choineczka. 
Myślę, że przypomina troszkę choinkę :)

Wzięłam:
  • Stare zielone spodenki
  • starą czerwoną bluzkę
  • nożyczki
  • igłę i nici
  • kredę





Na spodenkach narysowałam takie coś:
 


Potem :
 
 1. Wycięłam
2. Złożyłam na pół, żeby wyszedł trójkąt
3. Zszyłam, ale nie do końca !
4. Przewinęłam na drugą stronę 
i wsadziłam do środka skrawki materiału,
dopiero wtedy zaszyłam.


Z kawałka czerwonego materiału wycięłam 3 małe kółeczka
i doszyłam do choineczki.
Na górze choinki z nici zrobiłam takie coś jak widać
i dzięki temu powiesiłam choinkę na guziku.


Wiem, że to nic specjalnego, 
ale chciałam pierwszy raz na święta wykonać jakąś dekorację sama.
Dawno niczego nie szyłam i wiem, że mogło to być wykonane schludniej.
Ale liczy się pomysł i chęci !! :)

Myślę, że komuś może przydać się taki pomysł,
albo ktoś zrobi coś jeszcze bardziej pomysłowego :)

3 komentarze:

  1. Ja chetnie wyprubuje ten pomysl bo mam w domu dwie lampki nocne ktore juz sa w zuzytym stanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł!
    To teraz masz klimatyczną, świąteczną lampkę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)